Sphereserver ile herhangi bir bağlantım ve ilgim kalmadı, kendimi RunUO'ya vermiştim ancak geçen aklıma esti ve en son bıraktığım yerde open source olması gereken sphereserver'ın, ne oldu da bundan vazgeçildiğini sorguladım. Sonunda 'Ben' resmi bir oylama açtı konuyla ilgili. Sanırım birkaç senedir hakkında kavga ettiğim mevzu bir sonuca varacak gibi. Sadece community'nin çoğunluğunun şu ankete evet demesi gerekiyor açık kaynak olabilmesi için. 10 sene önce olması gereken mevzu bu saatten sonra neye yarar bilmiyorum ama açık kaynak iyidir.

https://forum.spherecommunity.net/Thread-Any-progress-about-open-source
Novice
12.5
Bu saatten sonra ne değişir bilmiyorum ama hiç yoktan iyidir.
:yes:yes:yes
Mortal : Bu saatten sonra ne değişir bilmiyorum ama hiç yoktan iyidir.

türkiye için birşey değişmez çünkü bu değişikliği yapabilecek insan sayısı bu konuda UO içerisinde az ancak gerekli bilgi ve çaba ile yapılabileceklerin sınırı limiti yok. özellikle güvenlik ve denetleme mekanizmalarındaki tutarsızlık, kırılabilirlik ve sırf birileri paketleri derleyerek geri göndermesin diye yapılan şarlatan benzeri connector saçmalıklarının ciddi şekilde önüne geçilebilir hatta adam gibi bir lib. derlemesi ile runUO tabanlı kodlarında çalıştırılması sağlanabilir.

piyasada bi oraya bir buraya savrulan ve kalitesiz yemek yemekten midesi kevgire dönmüş ultima online oyuncusunun ciddi projeleri görünce korkmaması sağlanabilir.
Gokku :
Mortal : Bu saatten sonra ne değişir bilmiyorum ama hiç yoktan iyidir.

türkiye için birşey değişmez çünkü bu değişikliği yapabilecek insan sayısı bu konuda UO içerisinde az ancak gerekli bilgi ve çaba ile yapılabileceklerin sınırı limiti yok. özellikle güvenlik ve denetleme mekanizmalarındaki tutarsızlık, kırılabilirlik ve sırf birileri paketleri derleyerek geri göndermesin diye yapılan şarlatan benzeri connector saçmalıklarının ciddi şekilde önüne geçilebilir hatta adam gibi bir lib. derlemesi ile runUO tabanlı kodlarında çalıştırılması sağlanabilir.

piyasada bi oraya bir buraya savrulan ve kalitesiz yemek yemekten midesi kevgire dönmüş ultima online oyuncusunun ciddi projeleri görünce korkmaması sağlanabilir.

aklımdan geçenleri düzenli bir şekilde birebir aktardığın için teşekkürler, daha iyi söylenemezdi.
Master
59.2997
Günümüzde çok fazla işe yaramayacak olsa da en azından mevcut durumda ihtiyacı olanların incelemesi için eşsiz bir kaynak olacaktır.

Üçüncü parti entegrasyonlar ile oyunu dışarıdan yamamak yerine daha stabil çözümler bulunabilir.

Düşük performanslı fonksiyonlar geliştirilebilir.

Problemlerle daha kuvvetli mücadele edilebilir. Ne saçma kısıtlamalarla karşılaştığımızı anımsıyorum da o zamanlar böyle bir imkan olsaydı satırlarca çözüm yolu yerine kaynakta ufak bir oynama ile her şey basitçe yoluna sokulabilirdi.

Hayali kurulan sistemler daha kolay yazılabilirdi.

Ben sphere ile ilgilendiğim her dönemde sphereserver ekibinin bu konuda bencil olduklarını düşünüyordum. Hala daha yayınlamamak adına bir şeylerin ardına saklandıkları görünüyor. Dünyada artık hepi topu 15-20 kişinin uğraştığı bir eğlence kaynağı için bu kadar disiplinli olmak yersiz. Büyük firmalar bile miadını dolduran yazılımlarının/oyunlarının kaynaklarını belirli dönemlerden sonra paylaşıyor. Adobe bile Photoshop'ın ilk sürümlerini yayınladı ki insanlar incelesinler. Windows'un bile belirli sürümlerinin kaynakları nette eğitim amaçlı geziniyor.
https://www.youtube.com/watch?v=HUHYkORf76U

Şu video kafanızda ne yapılabilir sorusuna birazcık cevap olacaktır umarım. Bu Proje sphere hatta, run uo dan kopuk birşey emulatör kendileri tarafından geliştirilmekte. Fakat tabi ki bu "yapılabilecekler" kısmı bizim memleket için geçerli olmayacak netice olarak client versiyon olarak 2.0.3 e takılmış bir player kitlemiz var :) Dilerim ki, open source sphere doğru ellere geçer ve şimdi ki halinden çok daha ilerilere gelir "retro" bağlamında ultima online ölmeyecektir ama kitlelerden gruplara gruplardan belirli kişilere hitab edecek kadar silikleşecek zamanla. Tebrik ederim çabandan ötürü Xandier.
proje sphere değil run uo bile değil çünkü bir sunucu emülasyonu değil tam aksine bir client injection shell'i nereden biliyorsun dersen geliştirilmesi ve testlerinde yardım ediyorum. kaldı ki zaten openworld bir sphere yada run uo için kullanılabilir değil hala geliştirilme aşamasında birde zaten networktread sıkıntısı falan var ciddi problemler yaratıyor. yapılma yöntemi bildiğiniz razor ile aynı sadece aktif yamalayabilme için yeniden derlenmiş bir arabirim var ve client içerisindeki boşlukları doldurmak yerine yeniden derliyor.

yeni client bir getiri olabilir doğrudur ama client zaten sadece arabirim bizim yaşadığımız problemler en başından beri emülatör üstünden geçen verinin 3.nesil kullanıcılar tarafından takip edilebilir olmasıydı. sphere şayet safebox bir yapıya getirilirse oyuncu sayısı maksimum 500 den 3000 lere kadar çıkartılırken client ile arasındaki protokollerin yeniden derlenmesiyle güvenliği oldukça iyi bir seviyeye çıkartabilir bi emülatör vesaire vesaire.
ultimaxna oldukça umutlu, bu hafta içinde son uo sürüm dosya uzantıları için support ekleme planı içerisindeyim. işten vakit buldukça bakmaya çalışıyorum. 15 FPS, GDI ile çalışan 20 yıllık clientı kullanmaktansa yeni bir client, hem güvenlik açısından hem değiştirilebilirlik açısından muhteşem bir proje. sphereserver kapalı olduğu sürece bu tür gelişmelerden daima yoksun kalacak, orası kesin bir nokta. örneğin yarın bir gün ultimaxna'e, movement için UDP desteği gelse ve oyun bu sayede çok çok daha akıcı bir hale gelse sphereserver'ın buna destek verme ihtimali dahi yok. runuonun çok geniş communitysini yaratan şey, açık kaynak olması. bunun sayesinde onlarca açık kaynak uo toolları üretilebildi, hala daha kullanılıyorlar ve işe yarıyorlar.
Anladığım kadarıyla alaycı bir üslup ile kendilerinden hiç taviz vermeden, adeta trilyon dolarlık şirketlerin ceo'su tadında konuşmuşlar :) Herzaman ki gibi açık kaynak kod'lu olursa ultima biter demiş hatta biri :D ulan zaten dünyada kaç yüz insan oynuyor bu oyunu neyin havası afrası tavrası bu anlamadım :) ki çoğu forum üyesi de destek çıkmış Xantier'in postuna. Geçerli sebeplerini bunun mümkün olmıyacağını yazdılarsa da anlamadım ingilizcem yetmedi ama merak da ettim. Emeğin için teşekkürler Xantier taktir edilesi. Umarım birgün sizin gibi yetenekli arkadaşlara bu şans tanınır.
güzel şeyler oluyor UltimaXNA'de, eksik featurelar hariç gayet oynanabilir ve aşırı akıcı. buyrun video:

https://www.youtube.com/watch?v=DLCpguWOdCg&feature=youtu.be
ya herşey muhteşem zaten zane ile konuşurkende dedim çok fazla özelliği olabilen en yüksek akılıcıkla sağlıyor olması muhteşem ancak benim kendi şahsi fikrimdir karakterin animasyonu sanki gif üstüne oturtulmuş yürüyen zeminde ilerliyormuş gibi karakter yere basmıyorda havada ilerliyormuş gibi duruyor. onun dışında perfecto!
Master
59.2997
XNA client'ının sphere bağlantısı var mı? Xantier'ın videosuna bakılırsa baya baya client geliştirilmiş. Tek sıkıntı efektlerde. Karakterin yürüyüş efektleri biraz garip. Onun dışında performansı ne durumda?

Sphere forumlarındaki tepkiler çok iyi değil. Muhtemelen paylaşılmayacak. Bazı konularda hala daha sabit fikirli insanların olduğunu görmek üzücü. Sphere'ı gözlerinde çok büyük bir proje gibi görüyorlar. Developer'ları körü körüne savunanlar da cabası. Neymiş; scripter'dan kaynaklanan sorunlar giderilsin sonra kaynak koda laf edilsinmiş.
oley be



Üye Ol veya Giriş Yap

Bu forum başlığına mesaj atmak istiyorsanız hemen üye olun veya giriş yapın.