attack
attacker.last
attacker.max
Sphere'de attack komutları fazla kullanılmasada bilinmesi gereken ve yeri geldiğinde işimizi oldukça kolaylaştırmakta.
Attacker
Oyuncu/Npc ye yapılan saldırıların hepsinin tutulduğu yerdir. Mesela bir oyuncu/npc öldüğü zaman ona saldıran tüm oyuncuları listelemek istiyoruz.ON=@DEATH for 0 <eval <attacker>-1> local.attackers .=,<uid.<attacker.<dlocal._For>>.name> endfor serv.b <name> adlı <qval (<isplayer>)?oyuncu:npc> <local.attackers> adlı oyuncular tarafından öldürülmüştür.
Attacker.max
Attacker.max bir npc'ye/oyuncuya en çok zarar veren kişinin uid'sinin tutulduğu fonksyondur. Mesela bir yaratık yaptık ve bu yaratığın cesedini sadece en çok zarar veren oyuncunun açmasını istiyoruz
ON=@DEATHCORPSE
ARGO.TAG0.MAXATTACKER <attacker.max>
ARGO.EVENTS +e_LOCK_CORPSE
[TYPEDEF E_LOCK_CORPSE]
ON=@dclick
if !(<src.uid>==<tag0.maxattacker>)
SRc.sysmessage Bu cesedi açmaya laiik değilsiniz.
return 1
endif
ATTACKER.LAST Komutu
Bu komut ise en son saldıran oyuncu/Npc'yi tutar. Mesela bir npc'ye tıklandığında en son saldıran kişinin ismini yazdırmak istiyoruz.
[events e_show_lastattacker] ON=@click ref1=<attacker.last> // kullanımı daha sade gözüksün diye ref atıyoruz. message [Son Saldıran : <ref1.name>]
Bu komutlar ile çeşitli quest yaratıkları hazırlamak çok daha keyifli olucaktır.
0 Kullanıcı
Sunucular 6 gün önce
Ultima Online 6 gün önce
Ultima Online 1 hafta önce
Ultima Online 1 hafta önce
Ultima Online 1 hafta önce
Sunucular 3 hafta önce
Sunucular 3 hafta önce
Ultima Online 3 hafta önce
Sunucular 1 ay önce
2024-04-09 16:53
2024-04-06 18:20
2024-04-06 17:43
2024-04-06 17:21
2024-03-28 17:47
2024-03-25 02:51
2024-03-22 18:08
2024-03-22 14:46
euahudshe 2 sayfa script yazmıştım attack.max komutu yerine :D keşke zamanında bilseymişim
alcholic 1 numara zaten üstüne tanımam :)
yazana edin teşekkür :D
Güzel paylaşım teşekkürler
çok kullanışlı bir yöntem questlerde çok iyi olur bunu ilk öğrendiğimde ağlamıştım nerdeyse :D