Bu rehber, sizlere Counter-Strike 1.6'da rate ayarları olarak kabul edilen 4 ana komutu ayrıntılı bir şekilde açıklamak amacıyla hazırlanmıştır. CS 1.6 rate ayarları için her bir komut ve en iyi ayarların neden tercih edildiğini de açıklayacağım.
Ah rate, cs 1.6 rate ayarları için kopyalayanların %95'i tarafından yanlış ayarlanan bir ayar.
İlk olarak hızlı bir tarih dersi ile başlayacağız. Quake, Half-Life'ı yapmak için kullanılan oyun motoru ve CS de aynı motor kullanılarak yaratıldı.
Quake'in de rate ayarları var! Ve aslında Quake'teki maksimum oran 25000'dir. Bu yüzden bugün çoğu oyuncu 25000 oranını kullanıyor. Bu yanlış.
Half-Life 1/CS'nin maksimum oranı 20000'dir, rate 25000'e ayarlamak anlamsızdır.
İnsanlar ayrıca "25000 oranı LAN içindir ve 20000 online içindir" diyor, yine yanlış. LAN'da oynarken rate hiçbir şey yapmaz, aslında rate'i 100'e ayarlayabilirsiniz ve LAN üzerinde hiçbir etkisi olmaz.
LAN'da hızın göz ardı edilmesi ve sv_lan_rate'in maksimum 20000'e ayarlanması nedeniyle hız sorunu yaşanmaktadır. Yani LAN'da 25000 oranla oynadıklarını düşünen tüm oyuncular yanılıyor, başından beri 20000 ile oynuyorsunuz.
En iyi ayar: rate 20000
Yanlış ayarlanan cl_updaterate, norm olarak 101'e ayarlanmış olsa da bu da hatalıdır. Cmdrate sunucuya GÖNDERDİĞİNİZ veridir, yani her ateş ettiğinizde, yürüdüğünüzde, farenizi hareket ettirdiğinizde, herhangi bir şey, cmdrate veri yükler.
İnsanlar genellikle 100 fps kullanırken, 101 olarak ayarlamaları daha fazla veri göndermelerini sağlar. Ancak, 101 yeterli değildir.
Bu net_graph ile görülebilir. Veri gönderilmediğinde altta kırmızı noktalar görünür çünkü cmdrate'iniz yeterince yüksek değildir. Cmdrate ayarınızı 50'ye ayarlayın, net_graph 1'e bakın ve kötü durumu kırmızı noktalarla görün.
net_graph altındaki kırmızı noktalar gönderilmemiş verileri göstermektedir.
101 ile hala kırmızı noktalar alıyorsunuz, en iyi cl_cmdrate her zaman fps'nizin 5 fazlasıdır. Maksimum 100 fps için 105 iyidir.
Ve kırmızı nokta yok :)
En iyi ayar: cl_cmdrate 105
100 fps'ye sahip olduğunuzu varsayarsak (FPS'nizi her zaman +5 yapın, 100 fps = 105 cmdrate).
En iyi ayar sunucuya bağlı olarak değiştiğinden, cl_updaterate zor bir ayardır. cl_cmdrate sunucuya gönderdiğiniz veridir, cl_updaterate ise sunucudan aldığınız veridir. İnsanlar bunu cl_cmdrate ile eşleştirmek için 101 olarak ayarlıyorlardı ama nedenini gerçekten bilmiyorlar.
Peki bunu neye ayarlayacağınızı nasıl biliyorsunuz?
CS sunucularında sv_maxupdaterate ayarı genellikle 30 olarak ayarlanırken, çoğu sunucu bu değeri 100+ olarak değiştirmiştir. Maksimum rate ayarını belirleyen bu ayarın önemi büyük. Ancak bazı public sunucularda hala 30 olarak ayarlıdır.
Sunucuda rcon yapmadığınız sürece ayarları kontrol etmek için net_graph 1'deki satırlara bakabilirsiniz. Bunu göstermek için, cl_updaterate 100'e, ex_interp 0'a ayarlayın. Ardından sunucuya katılın ve turuncu/sarı noktaları görürseniz, interp yanlış ayarlanmış demektir.
Sarı/turuncu noktaları kaybolana kadar rate ayarınızı 10'luk artışlarla düşürün. sv_maxupdaterate 30'a ayarlanmış sunucuları bulun, 30'a ayarladığınızda kaybolurlar.
cs 1.6 sunucusunda varsayılan sv_maxupdaterate 30 kullanıldığında, reg rastgele ve korkunç olacaktır.
Hala cs 1.6 sunucusunda, ancak doğru rate ve interp kullanılıyor.
Peki ya sv_maxupdaterate değerinin 100+ olarak ayarlandığı bir sunucuya katılırsanız?
Herkesin 101 olarak ayarladığı yanlış, doğru ayar ex_interp'inizle eşleşmelidir, aksi takdirde reg sorunlarına yol açar.
Son birkaç CS güncellemesinde maksimum 100 olarak değiştirilen ayar, herkesin yapılandırmasında 101 olduğu için varsayılan olarak 30'a ayarlandı. Bu durum, steam desteğe spam gönderen forum konularını durdurmak için maksimum değeri 102 olarak değiştirmelerine neden oldu. Ancak doğru ayarın 100 olduğunu unutmayın.
sv_maxupdaterate 100+ kullanan iyi bir sunucu.
Yine de sv_maxupdaterate 100 olarak ayarlanmış bir sunucuda hala sarı/turuncu noktalar alabilirsiniz. Sunucu ayarları doğru olsa bile, bazı kötü sunucular saniyede 100 rate gönderemeyebilir. Noktalar kaybolana kadar hızınızı 10 düşürün.
Sunucu performansı, oyuncu sayısı ve aksiyona bağlıdır. 10 kişinin trafiğini kaldıramaz, 100 yerine 50 güncelleme gönderebilir.
Bu nedenle o anda herkes kötü reg alır (turuncu / sarı noktalarla gösterilir). Ancak 2 oyuncu dışında herkes öldüğünde, sunucu artık saniyede 100 güncelleme gönderebilir ve iyi reg geri döner. Bunu düzeltmek için ya iyi bir sunucu satın alırsınız ya da telafi etmek için sunucudaki sv_maxupdaterate değerinizi düşürürsünüz.
En iyi ayar: cl_updaterate 100
Sunucunun sv_maxupdaterate 100 kullandığını ve bunu kaldırabileceğini varsayıyoruz.
*İsterseniz bunu 101/102 olarak ayarlayabilirsiniz, hiçbir fark yaratmayacaktır, ancak ex_interp'yi manuel olarak ayarlamanız gerekecek ve CS'nin sizin için interp'yi hesaplama yeteneğini kaybedeceksiniz.
CS 1.5'te hatalı ex_interp sorunu, cl_updaterate ile ilişkili ve toplulukta büyük bir şikayet konusu oldu. Bunun nedeni, bazı durumlarda bunu kendi avantajınıza kullanabilmenizdi.
CS 1.6'da Valve, ex_interp'i düzeltti ve doğru ayarlandığında sorunsuz çalışıyor. En iyi ayar, rate 100 olduğu durumda 0,01'dir. Bu, doğru ayarın her zaman 1'in rate ayarınıza bölünmesi gerektiği anlamına gelir. Ama neden bazı insanlar bunu 0 olarak ayarlıyor?
Valve, rate ayarınıza bağlı olarak sizin için en iyi ex_interp'yi otomatik olarak hesaplayan güzel bir özellik ekledi, 0'a ayarlayarak konsolunuzu kontrol edin ve size ne hesapladığını gösterecektir. Yani rate ayarı100, ex_interp 0 olarak ayarlanmışsa, CS otomatik olarak interp'inizi 0,01 olarak ayarlayacaktır, ardından rate ayarınız 30 olarak değiştirirseniz, interp'iniz otomatik olarak 0,33 vb. olarak değişecektir.
Yani kullanabileceğiniz en iyi ayar her zaman 0'dır, daha sonra sunucuya bağlı olarak, sunucunun ne kadar iyi olduğuna ve sv_maxupdaterate'in neye ayarlandığına bağlı olarak rate ayarınızı düşürmelisiniz ve CS otomatik olarak ex_interp'nizi doğru değere ayarlayacaktır.
Bu, ex_interp'inizi 0 olarak ayarladığınızda bunu 10'a bölmeye çalışacağı ve 0.009 elde edeceğiniz için updaterate 101 kullanan kişilerde bir soruna neden oldu, bu da ayarlayamayacağınız ve reg sorunlarına neden olacak 110'luk bir updaterate için tasarlanmıştır. Rate ayarınızı 101 olarak ayarlamak ve ex_interp 0.01 kullanmak herhangi bir zarar vermez, ancak 101 kullanmak anlamsızdır ve CS'nin sizin için interp'nizi otomatik olarak hesaplamasının avantajını kaybedersiniz.
En iyi ayar: ex_interp 0
rate 20000 cl_cmdrate 105 cl_updaterate 100 ex_interp 0
1 Kullanıcı
Ultima Online 2 hafta önce
Sphere Scripting 3 hafta önce
Sunucular 3 hafta önce
Sunucular 2 ay önce
Sphere Scripting 2 ay önce
CS 1.6 3 ay önce
Sunucular 4 ay önce
Sunucular 4 ay önce
Sunucular 4 ay önce
Sunucular 4 ay önce
Sunucular 4 ay önce
Ultima Online 4 ay önce
2024-07-08 22:50
2024-07-08 22:34
2024-06-19 22:05
2024-06-01 02:19
2024-05-31 21:17
2024-04-09 16:53
2024-04-06 18:20
2024-04-06 17:43